2014-2015 н.р.


Фрагмент уроку з теми «Роальд Дал «Чарлі і шоколадна фабрика» 5 клас учитель Кондратюк Н.М. Лебединська ЗШ І-ІІІ ст..
     

Отже, ми дізналися про те, що по світу розіслано 5 квитків, які дають шанс 5 дітям та їхнім батькам, познайомитись з одним із найцікавіших кондитерів світу – Віллі Вонкою. Побачити на власні очі світ створений ним – шоколадний світ. Сьогодні ми станемо співучасниками цієї дивовижної подорожі. Відправимось з 5 щасливчиками та їх родичами у подорож, яка стала вирішальною та показною у їхньому житті.
     Наше з вами завдання дослідити поведінку п’ятьох щасливчиків на фабриці. Та спочатку складемо сюжетний «ланцюжок» подорожі наших героїв.
1.     Шоколадний цех --- 2. По шоколадній річці --- 3. Цех винаходів --- 4. По коридору --- 5. Квадратні цукерки --- 6. Горіховий цех --- 7. Великий скляний ліфт --- 8. Телевізійно-горіховий цех.
     От і настав той день, коли наші щасливчики змогли переступити поріг такої дивовижної та жаданої фабрики.
-         Як саме привітав своїх гостей містер Віллі Вонка? (З усіма привітався та ледь не повідривав руки. Лише до Чарлі він поставився з щирою радістю)
-         Який перший цех відвідали діти? (Шоколадний цех)
-         Як містер Вонка описав його? Зачитайте. (Це мозковий центр усієї фабрики, серце всього бізнесу)
-         Чи були вражені діти та їх батьки, зайшовши у перший цех фабрики? (Діти та їхні батьки не могли з подиву промовити й слова. Вони були приголомшені)
-         А чому, на вашу думку, їхня реакція була саме такою? Відповідь підтвердьте цитатами з тексту.
-         Розповідаючи про свій цех, Віллі Вонка назвав дітей «любими малятами». Чи був він щирим у своєму висловлюванні? (Так, бо він розповідав про те, що було сенсом його життя)
-         Яких істот побачили відвідувачі? (Умпа-Лумпів)
-         Яку угоду уклав з ними Вонка?
-         Як повелась Верука Солт, побачивши Умпа-Лумпів? (Закричала і почала вимагати, аби їй дали цього маленького чоловічка)
-         Чи правильно вона поводилась і чому? (Ні. Вона звикла, що всі її забаганки виконуються)
-         Чи буде це її остання забаганка у цей день?  (Ні, надалі вона хотітиме ще багато речей, які бачитиме)
-         Що в цей час робив Августус Ґлуп? (Стояв на березі навколішки і з шаленою швидкістю заливав собі в рота гарячий шоколад)
-         Чим саме все закінчилось для нього?
-         Як поводились при цьому його батьки?
-         А як же поводився в цей час Віллі Вонка? (Заспокоював батьків)
-         Яка суперечка виникла між пані Ґлуп та Віллі Вонкою?
-         Якими словами автор підкреслює поведінку жінки? (Заволала, гаркнула, зарепетувала, верескнула, верещала)
Проблемні питання
·        Як ви гадаєте, чи була така поведінка гідною для матері Августуса?
·        Чого така жінка може навчити свою дитину?

-         Чи перепросив Вонка за свою поведінку?
-         Як реагували Умпа-Лумпи на ті події, що відбувались?
-         Чому Чарлі вважав, що вони жартують?
-         А як поводились у першому цеху Чарлі та його дідусь Джо?
« - Рушаймо далі! – гукнув містер Вонка. – Швиденько! Усі за мною в наступний цех! І не переживайте за Августуса Ґлупа. Він вийде сухим із води. Так завжди буває.»
-         Що мав на увазі містер Вонка, говорячи ці слова?
Шоколадна річка
     Отже, рушаймо й ми далі «По шоколадній річці» з нашими щасливчиками.
-         На чому продовжили подорож наші герої?
-         А чи хотілось би й вам здійснити подорож на такому човні?
-         Як відреагувала на побачене Верука Солт?
-         Що про таку поведінку сказав дідусь Джо? Чи погоджуєтесь ви з ним?
-         Що відчував Чарлі у цей момент? Зачитайте.
-         Як при цьому поводився його дідусь?
-         Чому Вонка дав напитись Чарлі шоколаду з річки, а Августусу Ґлупу не дозволяв? ( Чарлі він пожалів, бо той виглядав занадто худим)
-         Як усі батьки відреагували на швидкий спуск по річці? А сам Вонка? (Всі почали кричати й ображати Вонку)
-         Знову ж таки, чи гідна поведінка дорослих людей?
-         Хто підтримав Віллі Вонку і чому? (Дідунь Джо)
-         Чому містер Вонка не став пояснювати, що знаходиться за дверима тих цехів, повз які вони пропливали?
-         В який цех на цей раз потрапили відвідувачі? (Цех винаходів)
-         Як на цей раз Вонка охарактеризував свій цех? Зачитайте. (Це найважливіший цех усієї фабрики)
-         А як він поводився у цьому цеху?
Винаходи Віллі Вонки
-         Які цікаві винаходи продемонстрував містер Вонка дітям?
Ø Жувальна гумка «Вонка» - замінює повноцінний обід.
Ø Вічна барбарисна – ніколи не закінчується, змінює колір.
Ø Волосяні іриски – у лисої людини знову з’являється волосся.
Ø Лизальні шпалери.
Ø Гаряче морозиво для холодних днів.
Проблемні питання
·        Чи такими вже безглуздими були ці винаходи? (Ні, вони могли б принести користь у житті людям)
·        Як ви вважаєте, чому містер Вонка впустив усіх у свій улюблений цех винаходів? (Хотів похвалитись)
·        Навіщо Вонка виготовив волосяну іриску для дітей? (Сам дитина. Може тому у нього все так чудово і виходить, бо він найкраще з майстрів солодкої справи розуміє дітей)

-         Що сталося з Віолеттою Борегард у цеху з великою жуйковою  машиною? (Вона з’їла експериментальну жуйку та перетворилась на чорницю)
-         Чи схвилювало батьків Віолетти те, що жуйка була експериментальною і ще недороблена? (Ні, для них це був престиж. Вони навпаки підштовхували її до цього)
-         Чи попереджав про це батьків дівчинки Вонка?
-         То чому ж вони її підтримали?
-         Чому Віолетта не послухалась містера Вонку? (Хотіла показати те, в чому ас)
-         Чим усе закінчилось для неї?




Немає коментарів:

Дописати коментар