Фрагмент
уроку з теми «Роальд Дал «Чарлі і шоколадна фабрика» 5 клас учитель Кондратюк
Н.М. Лебединська ЗШ І-ІІІ ст..
Отже, ми дізналися про те, що по світу
розіслано 5 квитків, які дають шанс 5 дітям та їхнім батькам, познайомитись з
одним із найцікавіших кондитерів світу – Віллі Вонкою. Побачити на власні очі
світ створений ним – шоколадний світ. Сьогодні ми станемо співучасниками цієї
дивовижної подорожі. Відправимось з 5 щасливчиками та їх родичами у подорож,
яка стала вирішальною та показною у їхньому житті.
Наше з вами завдання дослідити поведінку
п’ятьох щасливчиків на фабриці. Та спочатку складемо сюжетний «ланцюжок»
подорожі наших героїв.
1.
Шоколадний
цех --- 2. По шоколадній річці --- 3. Цех винаходів --- 4. По коридору --- 5.
Квадратні цукерки --- 6. Горіховий цех --- 7. Великий скляний ліфт --- 8.
Телевізійно-горіховий цех.
От і настав той день, коли наші щасливчики
змогли переступити поріг такої дивовижної та жаданої фабрики.
-
Як
саме привітав своїх гостей містер Віллі Вонка? (З усіма привітався та ледь не
повідривав руки. Лише до Чарлі він поставився з щирою радістю)
-
Який
перший цех відвідали діти? (Шоколадний цех)
-
Як
містер Вонка описав його? Зачитайте. (Це мозковий центр усієї фабрики, серце
всього бізнесу)
-
Чи
були вражені діти та їх батьки, зайшовши у перший цех фабрики? (Діти та їхні
батьки не могли з подиву промовити й слова. Вони були приголомшені)
-
А
чому, на вашу думку, їхня реакція була саме такою? Відповідь підтвердьте
цитатами з тексту.
-
Розповідаючи
про свій цех, Віллі Вонка назвав дітей «любими малятами». Чи був він щирим у
своєму висловлюванні? (Так, бо він розповідав про те, що було сенсом його
життя)
-
Яких
істот побачили відвідувачі? (Умпа-Лумпів)
-
Яку
угоду уклав з ними Вонка?
-
Як
повелась Верука Солт, побачивши Умпа-Лумпів? (Закричала і почала вимагати, аби
їй дали цього маленького чоловічка)
-
Чи
правильно вона поводилась і чому? (Ні. Вона звикла, що всі її забаганки
виконуються)
-
Чи
буде це її остання забаганка у цей день?
(Ні, надалі вона хотітиме ще багато речей, які бачитиме)
-
Що
в цей час робив Августус Ґлуп? (Стояв на березі навколішки і з шаленою
швидкістю заливав собі в рота гарячий шоколад)
-
Чим
саме все закінчилось для нього?
-
Як
поводились при цьому його батьки?
-
А
як же поводився в цей час Віллі Вонка? (Заспокоював батьків)
-
Яка
суперечка виникла між пані Ґлуп та Віллі Вонкою?
-
Якими
словами автор підкреслює поведінку жінки? (Заволала, гаркнула, зарепетувала,
верескнула, верещала)
Проблемні
питання
·
Як
ви гадаєте, чи була така поведінка гідною для матері Августуса?
·
Чого
така жінка може навчити свою дитину?
-
Чи
перепросив Вонка за свою поведінку?
-
Як
реагували Умпа-Лумпи на ті події, що відбувались?
-
Чому
Чарлі вважав, що вони жартують?
-
А
як поводились у першому цеху Чарлі та його дідусь Джо?
« - Рушаймо далі! – гукнув містер
Вонка. – Швиденько! Усі за мною в наступний цех! І не переживайте за Августуса
Ґлупа. Він вийде сухим із води. Так завжди буває.»
-
Що
мав на увазі містер Вонка, говорячи ці слова?
Шоколадна річка
Отже, рушаймо й ми далі «По шоколадній
річці» з нашими щасливчиками.
-
На
чому продовжили подорож наші герої?
-
А
чи хотілось би й вам здійснити подорож на такому човні?
-
Як
відреагувала на побачене Верука Солт?
-
Що
про таку поведінку сказав дідусь Джо? Чи погоджуєтесь ви з ним?
-
Що
відчував Чарлі у цей момент? Зачитайте.
-
Як
при цьому поводився його дідусь?
-
Чому
Вонка дав напитись Чарлі шоколаду з річки, а Августусу Ґлупу не дозволяв? (
Чарлі він пожалів, бо той виглядав занадто худим)
-
Як
усі батьки відреагували на швидкий спуск по річці? А сам Вонка? (Всі почали
кричати й ображати Вонку)
-
Знову
ж таки, чи гідна поведінка дорослих людей?
-
Хто
підтримав Віллі Вонку і чому? (Дідунь Джо)
-
Чому
містер Вонка не став пояснювати, що знаходиться за дверима тих цехів, повз які
вони пропливали?
-
В
який цех на цей раз потрапили відвідувачі? (Цех винаходів)
-
Як
на цей раз Вонка охарактеризував свій цех? Зачитайте. (Це найважливіший цех
усієї фабрики)
-
А
як він поводився у цьому цеху?
Винаходи Віллі Вонки
-
Які
цікаві винаходи продемонстрував містер Вонка дітям?
Ø Жувальна гумка «Вонка» - замінює
повноцінний обід.
Ø Вічна барбарисна – ніколи не
закінчується, змінює колір.
Ø Волосяні іриски – у лисої людини
знову з’являється волосся.
Ø Лизальні шпалери.
Ø Гаряче морозиво для холодних днів.
Проблемні
питання
·
Чи
такими вже безглуздими були ці винаходи? (Ні, вони могли б принести користь у
житті людям)
·
Як
ви вважаєте, чому містер Вонка впустив усіх у свій улюблений цех винаходів?
(Хотів похвалитись)
·
Навіщо
Вонка виготовив волосяну іриску для дітей? (Сам дитина. Може тому у нього все
так чудово і виходить, бо він найкраще з майстрів солодкої справи розуміє
дітей)
-
Що
сталося з Віолеттою Борегард у цеху з великою жуйковою машиною? (Вона з’їла експериментальну жуйку
та перетворилась на чорницю)
-
Чи
схвилювало батьків Віолетти те, що жуйка була експериментальною і ще
недороблена? (Ні, для них це був престиж. Вони навпаки підштовхували її до
цього)
-
Чи
попереджав про це батьків дівчинки Вонка?
-
То
чому ж вони її підтримали?
-
Чому
Віолетта не послухалась містера Вонку? (Хотіла показати те, в чому ас)
-
Чим
усе закінчилось для неї?
Немає коментарів:
Дописати коментар