2015-2016 н.р.

Починаємо

http://prezi.com/hfcmukdxfwsb/?utm_campaign=share&utm_medium=copy&rc=ex0share

20 квітня 2016р
місце проведення Голованівськ
Проблема
Інноваційні методи навчання
Форма
Круглий стіл
Тема: Форми й методи аналізу творів малих форм на прикладі твору Діно Буцатті «И все же стучат в дверь».
План
1.     Інформаційний блок. Методичні новинки. Міжрегіональний семінар у Новоукраїнці. Новини.(УАВЗЛ – проект), блог творчої групи.
2.     «Я роблю так». Обмін досвідом
3.     Вікіпедія – на допомогу вчителю
4.     Планування засідань. Вибір напряму. Форма на блозі.

Домашнє завдання: зареєструватись у Вікіпедії, спробувати редагувати статті, підготуватись до обміну досвідом «Вікіпедія на уроках літератури»




На допомогу   дивись ТУТ ЯК РЕДАГУВАТИ СТАТТІ

Засідання 1. Дата 02.12.2015

Тема.  Вивчення зарубіжної літератури у 7 класі. Проблеми, знахідки.
Розпочалось засідання декламацією останнього вірша Ельдара Рязанова. Світла пам'ять геніальній людині.
Під час засідання учителі поділились своїми найкращими миттєвостями роботи з учнями за останні три місяці, обговорили важливі освітянські новини. Члени творчої групи ознайомились із роботою обласного постійнодіючого семінару, сайту ОІППО. Учиителі-зарубіжники ознайомились із педагогічним прийомом "Кубик Блума", концепцією "перевернутого класу".
Жвавою була дискусія щодо вивчення творів про Другу світову війну у 7 класі, про відсутність текстів з теми. Усі учителі користуються старими підручниками, відшуковують додатковий матеріал в Інтернеті. Особлива вдячність Адріані Химинець за сайт, який стає у пригоді учителю. Члени творчої групи  презентували  уроки з деяких тем, що вивчаються у 7 класі.
Учасники творчої групи розпочали роботу над створенням банку відеоуроків.
Перший крок: готуємо на наступне засідання відеофрагмент улюбленого уроку зарубіжної літератури.



Кравець Т.Д. учитель-методист Межирічківської ЗШ І-ІІІ ступенів
7 клас
ТЕМА: Балада «Король Лір і його дочки». Моральний урок у творі. Король
            Лір як вічний образ.
МЕТА: ознайомити учнів з англійською народною баладою «Король
         Лір і його дочки». Здійснити аналітичне дослідження твору з метою
         з’ясування його проблематики і художніх засобів. Розширювати уяву
         про світ фольклорної балади, поняття про «вічний» образ.
         Розвивати в учнів уміння оцінювати події,
         вчинки героїв та їх характери;     висловлювати власну точку зору,
         спираючись на зміст твору; вміння аналітичного прочитання тексту,
         виразного читання, монологічного та діалогічного мовлення.  Сприяти
         формуванню у 7-класників моральних сімейних цінностей.

ОБЛАДНАННЯ: тексти балади, дитячі  ілюстрації до фольклорних балад.

ТИП  УРОКУ: комбінований, аналітично-дослідницький.

ЕПІГРАФ:                              … повість про дитячу невдячність
                                                Собі запам’ятайте!
                                                        (Із староанглійської балади)

                                                   Х І Д      У Р О К У:
І. Організаційний момент. Мотивація навчальної діяльності.
   Слово вчителя.
  Ми продовжуємо знайомство із творами народного епосу різних країн світу. Сьогодні у нас подорож до Англії, ще з молодших класів ви вивчаєте англійську мову, і, я думаю, вас цікавить все, що допомагає вам зрозуміти цю країну. Але ми потрапимо не до сучасної Англії, а поринемо у середні віки (ХІY-ХY ст.), коли саме відбувався особливий розквіт народної поезії.

ІІ. Оголошення теми, задач уроку, робота з епіграфом.
- Прочитайте назву твору,  який ми сьогодні вивчатимемо, епіграф до уроку і спробуйте спрогнозувати, про що ідеться в цій баладі.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
- Звертаємось до визначення балади, назвіть основні риси, які мають бути  тут присутні (ліро-епічний твір, незвичайна подія, складна життєва ситуація, напружений динамічний сюжет, трагічна розв’язка).
- Чим відрізняється балада від билин, які ми щойно вивчали?
ІY. Читання балади учителем.
 Y.  Аналітико-інтерпретаційне дослідження тексту.

 1. Етап передрозуміння.
    - Доведіть, що це балада.
    - Яке враження справив на вас цей твір?
    - Як ви вважаєте, ця історія вигадана, чи реальна?
(Пояснення вчителя: хоча сюжет твору взятий із книги «Історія бриттів», у якій розповідається про легендарних королів, та історично існування такого короля не доведено, і дослідники майже одностайні, що ця історія – витвір фантазії).
- А тоді спробуйте відповісти, яку мету могли переслідувати люди,  коли складали подібні  історії?
2. Аналітичне дослідження.
   - Що ми дізнались на початку твору про короля Ліра? Яким він був правителем?
   - Але чи тільки про державні справи дбав король?
   - Як ви оцінюєте пропозицію, з якою батько звернувся до дочок? Чому для нього це було так важливо?
   - Прочитати відповіді всіх трьох доньок.
   - Чи здивувала вас реакція короля Ліра на їх відповіді?
  - Як склалася доля Корделії? Які вона викликає у вас почуття?
  - Чому королю довелось пошкодувати про свій вчинок та згадати слова наймолодшої дочки? Знайдіть у тексті опис стану головного героя? Що видавалось королю найважливішим у теперішньому його становищі?
( «І на дочок він помсту визирав»).
   - Що найперше вчинив батько-король, коли потрапив до Корделії? Який був результат війни із старшими доньками?
   - Який фінал історії життя короля Ліра? Кого звинувачує «автор» у  тому, що сталося? Доведіть текстом.
   - Чому, на вашу думку, аж така трагічна розв’язка? Чи могла ця історія закінчитись якось щасливіше?
3. Характеристика образів:
Король Лір -                         Старші дочки-                      Корделія-

YІ. Повторення.
- Пригадайте із 6 класу поняття «вічний» образ.  (Пояснення вчителя: багато авторів зверталися до цього сюжету, зокрема В.Шекспір у трагедії «Король Лір», з успіхом іде ця драма на сценах театрів світу, за мотивами створені кінофільми).
- Знайдіть в інтернеті та перегляньте фільм «Король Лір».
-
YІІ. Вправа «Мікрофон»
- У чому полягає повчальний зміст (моральний урок) балади «Король Лір і його дочки»?
YІІІ. Підсумки уроку. Оцінювання.

 ІХ.  Домашнє завдання.  Переглянути фільм «Король Лір».Прочитати 1 баладу про Робіна Гуда.
  Х. Релаксація.
     Ви самі щойно сказали, що через непорозуміння між батьками та дітьми часто трапляються неприємності, і багато творів світової літератури присвячені цій темі. Іноді, розповідаючи такі жахливі історії, автори заставляють нас задуматись над поведінкою та помилками героїв, просто кажіть своїм батькам, що ви їх любите, будьте слухняними і «сповняйте перед ними свій дитячий довг».(переклад Івана Франка)

 Матеріали до уроку К.Функе "Чорнильне серце" Бак С.К. учителя-методиста Троянської ЗШ І-ІІІ ступенів




Немає коментарів:

Дописати коментар